4 השלבים הראשונים והחשובים לתכנון אירוע חתונה

תכנון אירוע חתונה

אחרי ההחלטה לבוא בברית הנישואין בשעה טובה, ההתרגשות הגדולה וחגיגת האירוסין, מגיע הרגע להתחיל לפעול ולעסוק בתכנון אירוע החתונה. בשלב זה חשוב ששני בני הזוג יתגייסו יחד להחליט על מספר נושאים עיקריים וחשובים מאוד, כאשר יש לקחת בחשבון שלא בכל המקרים תהיה תמימות דעים מוחלטת ולדעת כי לעתים יהיה על בני הזוג להתגמש.

אז מאיפה מתחילים לתכנן? תכלס, מה הם השלבים הראשונים לאירוע חתונה? אנחנו כאן בכדי לנסות לעשות מעט סדר בדברים – מוכנים? יוצאים לדרך:

1. לפני הכל, שמים את נושא התקציב על השולחן

תכנון התקציב מהווה אבן דרך ראשונית בתכנון אירוע החתונה. כאן צריכים שני בני הזוג להגיע להסכמה בנוגע למסגרת תקציב ריאלית למימון האירוע. על כל אחד מבני הזוג להציג את ציפיותיו לצד יכולותיו הכלכליות והחלקים החשובים בעיניו אשר ראויים להקדשת תשומת לב מיוחדת. כך לדוגמה יכולה בת הזוג להביע את חלומה בנוגע לשמלת כלה ייחודית ומקורית בתפירה אישית לצד שאיפתו של הבחור חובב המוזיקה ללהקת נגנים מפורסמת שתהיה שותפה פעילה באירוע.

בשלב זה, מומלץ לערוך טבלת אקסל ובה פירוט מדויק של כל ההוצאות הקשורות בחתונה. לאחר מכן יש להקדיש סכום ריאלי לכל מטרה. בשלב הסופי יש להפחית או להעלות את הסכומים בתוך מסגרת התקציב. זו הדרך היעילה ביותר לשלוט ברמת ההוצאות בתהליך ההכנה לחתונה ולממש את רצונות שני הצדדים מתוך בחירה שקולה ומושכלת.

2. שנית, מנסים להעריך כמה מוזמנים על הפרק

מספר האורחים בחתונה הוא נתון שחשוב להגדיר אותו מיד בתחילת ההכנות לאירוע. יש לבחור בין קונספט של אירוע אינטימי הכולל בני משפחה וחברים קרובים לבין חתונה גדולה יותר הכוללת גם מכרים ממעגלים נרחבים יותר. גם כאן, יש לערוך רשימה מסודרת ולבדוק את סדר גודל המוזמנים שנצטרך להזמין כולל כמובן המשפחות משני הצדדים וגם מוזמנים נוספים מצד ההורים (שכנים, חברים לעבודה וכו').

מספר המזומנים הסופי יעזור לקביעת מסגרת תקציב ריאלית וקביעת אולם מתאים לכמות המשתתפים העתידיים. כיום תוכלו למצוא בקלות גם לוקיישנים מיוחדים ומעניינים עבור אולם אירועים עד 100 איש אז לא בהכרח חובה במספר מוזמנים גבוה במיוחד לטובת אירוע בלוקיישן אטרקטיבי.

3. קובעים מועד משוער לחתונה

כעת יש להחליט על מועד משוער לחתונה. מעוניינים בחתונת חורף קסומה באווירה נעימה? חולמים על חתונת קיץ בלוקיישן מדהים באוויר הפתוח? זה הזמן לברר עם גני אירועים ואולמות פוטנציאליים לגבי תאריכים פנויים ולשריין מועד לחתונה.

שימו לב שחודשי הקיץ הם חודשים עמוסים יותר מבחינת תפוסה במרבית אולמות וגני האירועים ולכן עלות השכרת האולם גבוהה באופן יחסי בתקופה זו יותר לעומת חודשי החורף.

4. בוחרים לוקיישן שיענה על הצרכים שלכם

וכעת זה הזמן לבחור בלוקיישן האידאלי בהתאם לצרכים ולרצונות של שני בני הזוג – אם גן אירועים אקזוטי או אולם חתונות גדול ממדים או שמא מסעדה שקטה לטובת אירוע אינטימי יותר.

שימו לב כי בכל בחירה חשוב כיום לוודא נגישות של המקום במידה וישנם מוזמנים מבוגרים או כאלו המתקשים בניידות. בנוסף, שימו לב כי הלוקיישן הנבחר מספק שירותי סאונד, תאורה, וכמובן קייטרינג ברמה גבוהה לטעמכם (שלב הטעימות יגיע בהמשך).

לסיכום הדברים

חשוב להקדים ככל האפשר את שלבי התכנון הראשוניים במטרה להתקדם מהירות לשלבים מתקדמים יותר שמבוססים על התכנון ההתחלתי המפורט. בהצלחה והמון מזל טוב!

מה היה לנו עד עכשיו?